از چای ترش خشک برای مومیایی کردن در مصر استفاده می کنند

حتی ممکن است فوایدی برای عملکرد ورزشی، تمرکز و خلق و خو داشته باشد با این حال، مصرف بیش از حد آن با تپش قلب، افزایش اضطراب، مشکلات خواب و سردرد مرتبط است.

بنابراین، برخی افراد از مصرف کافئین خودداری کرده یا آن را محدود می کنند. از آنجایی که چای رویبوس و چای ترش خشک به طور طبیعی بدون کافئین است، جایگزینی عالی برای چای سیاه یا سبز است.

رویبوس همچنین نسبت به چای سیاه یا سبز معمولی دارای تانن کمتری است. تانن ها، ترکیبات طبیعی موجود در چای سبز و سیاه، در جذب برخی مواد مغذی مانند آهن اختلال ایجاد می کنند.

مصرف مقادیر زیاد اسید اگزالیک می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد و رویبوس را به گزینه ای مناسب برای افرادی که مشکلات کلیوی دارند تبدیل می کند.

رویبوس به دلیل سطوح بالای آنتی اکسیدان های تقویت کننده سلامتی که شامل آسپالاتین و کورستین است با مزایای سلامتی همراه است.

آنتی اکسیدان ها ممکن است به محافظت از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کنند. در طولانی مدت، اثرات آنها ممکن است خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری قلبی و سرطان را کاهش دهد.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد چای رویبوس می تواند سطح آنتی اکسیدان را در بدن شما افزایش دهد. با این حال، هر گونه افزایش ثبت شده اندک بوده است و مدت زیادی طول نمی کشد.

در یک مطالعه 15 نفره، سطح آنتی اکسیدان های خونی زمانی که شرکت کنندگان رویبوس قرمز مصرف می کردند، 2.9 درصد و زمانی که انواع سبز را می نوشیدند، 6.6 درصد افزایش یافت.

این افزایش پنج ساعت پس از نوشیدن 17 اونس (500 میلی لیتر) چای ساخته شده با 750 میلی گرم برگ رویبوس ادامه داشت.