رنگ مو مارال مردانه می تواند سردرد شما را برای همیشه درمان کند

رنگ‌های مو رنگ مو مارال مردانه طبیعی را از بین می‌برند و یا رنگ جدیدی به ساقه مو اضافه می‌کنند. آنها می توانند طبیعی یا مصنوعی باشند. رنگ های طبیعی مانند حنا از گیاهان به دست می آید.

رنگ های مصنوعی را می توان به دو دسته کلی موقت نیمه دائمی و دائمی تقسیم کرد. رنگ های موقت فقط به بیرونی ترین لایه ساقه مو نفوذ می کنند و با یکبار شامپو زدن به راحتی پاک می شوند.

رنگ های نیمه دائمی و دائمی به عمق ساقه مو می رسند. در حالی که رنگ های نیمه دائمی با 4-12 شامپو پاک می شوند، رنگ های دائمی در برابر شامپو زدن مقاوم هستند.

رنگ‌های دائمی باعث ایجاد تغییرات شیمیایی می‌شوند که نفوذ محصول به مو را افزایش می‌دهد، ملانین طبیعی را سفید می‌کند و مولکول‌های رنگی ایجاد می‌کند که در داخل ساقه به دام می‌افتند.

این تغییرات شیمیایی می تواند به مو آسیب برساند. رنگ‌های نیمه دائمی همچنین حاوی مواد شیمیایی هستند که می‌توانند ملانین را از ساقه مو حذف کنند، اما آن‌قدر قوی نیستند و آسیب کمتری به بار می‌آورند.

رنگ‌های دائمی اغلب با خطرات سلامتی مرتبط هستند. این محصولات معمولاً شامل یک عامل قلیایی کننده مانند آمونیاک، یک عامل اکسید کننده مانند پراکسید هیدروژن، یک واسطه اولیه مانند پارافنیلن دی آمین (PPD) و مولکول های جفت کننده مانند رزورسینول هستند.

عامل قلیایی کننده به محصول کمک می کند تا به لایه خارجی ساقه مو نفوذ کند و سایر مواد باعث ایجاد واکنش های شیمیایی می شوند که مولکول های رنگی را در داخل ساقه مو ایجاد می کنند.

حتی زمانی که رنگ مو طبق دستورالعمل استفاده شود، اثرات مضر سلامتی ممکن است. حداکثر 25 ماده مختلف در رنگ مو می تواند اثرات مضر پوستی ایجاد کند.