زنی با قیر در بورس ایران موهایش را کراتین کرد

در فرآیند پالایشگاه نفت، نفت خام بر اساس محدوده جوش به گروه های مختلفی تقسیم می شود. مرحله اول فرآیند پالایشگاه تقطیر اتمسفری است.

در این فرآیند نفت خام حدود 3000 درجه سانتیگراد تا 3500 درجه سانتیگراد گرم می شود و اجزای فرارتر موجود در نفت خام مانند بنزین و نفت سفید تقطیر می شوند.

بر اساس منشأ نفت خام، باقیمانده خلاء را می توان مستقیماً به عنوان قیر در بورس ایران استفاده کرد و برای برخی از موارد نفت خام نیاز به فرآیند اضافی برای برآوردن مشخصات خاصی مانند دمیدن هوای باقیمانده دارد.

پسماند حاصل از این فرآیند را پسماند اتمسفر می نامند که باید بیشتر در خلاء تقطیر شود. به دلیل خلاء اعمال شده، نقطه تقطیر موثر 5000 درجه سانتیگراد 5600 درجه سانتیگراد است.

این فرآیند تقطیر خلاء محصولات فرار بیشتری به نام تقطیر خلاء تولید می کند و باقیمانده خلاء باقی می ماند که یک باقیمانده غیر فرار با ویسکوزیته بالا است.

برای اطمینان از یکنواخت محصول، دمیدن هوا نیاز به انتخاب دقیق و کنترل دمای فرآیند، سرعت هوا و زمان ماند دارد. از سوی دیگر قیر از مخلوط کردن باقیمانده خلاء با آسفالتین‌هایی که از تولید روغن‌های روان‌کننده به دست می‌آیند، تولید می‌شود.

انتخاب نفت خام مهمترین عنصر تولید قیر است زیرا برای تولید یک محصول رضایت بخش نیاز به تخصص و تجربه دارد. زنجیر. دمای قیر زمانی که در یک تانکر جاده بارگیری می شود می تواند حدود 7 تا 10 درجه سانتیگراد کاهش یابد.

در حین حمل و نقل به کاهش بیشتر ادامه خواهد داد. بیشتر قیر با استفاده از تانکرهای جاده ای با ظرفیت 10 تا 40 تن از پالایشگاه ها منتقل می شود.

تانکر جاده توسط مخازن تک محفظه ای عایق بندی می شود که معمولاً با نوعی گرمایش مانند لوله های گرمایشی است. گاهی اوقات از واگن های ریلی عایق برای انتقال قیر به انبارهای واسطه با امکانات گرمایش مجدد استفاده می شود.