زنی با قیر 60-70 مظروف لواشک درست کرد

زمینه های فعالیت قیر 60-70 مظروف شامل بسیاری از مشاغل است و تعداد زیادی کارگر را به کار می گیرد.

برخی علائم هشداردهنده مشاهده شده در میان این کارگران، نمایندگان فدراسیون ملی کارمندان ساختمانی کنفدراسیون عمومی کار را بر آن داشت تا در این زمینه تماس بگیرند.

قیرها پسماندهای پالایش نفت هستند که عمدتاً برای کارهای جاده ای استفاده می شوند. آنها جزء اصلی یا حتی انحصاری یک بایندر را تشکیل می دهند، قسمت پیوسته ای که انسجام یک پوشش را تضمین می کند.

میانگین مصرف سالانه قیر فرانسه بیش از 3 میلیون تن تخمین زده می‌شود که بیش از 90 درصد آن به کاربردهای جاده‌ای (عمدتاً تعمیر و نگهداری جاده‌های موجود) و 10 درصد باقی‌مانده به کاربردهای صنعتی اختصاص دارد.

در گذشته، این عملکرد چسبنده با استفاده از قطران و سایر محصولات مشتق شده از زغال سنگ تضمین می شد که به تدریج با قیر جایگزین می شد.

اگرچه قیر و قطران زغال سنگ معمولاً در زبان فرانسوی اشتباه گرفته می شوند، با این وجود آنها موادی با ترکیبات و خواص شیمیایی اصلی بسیار متفاوت هستند.

قیرها به عنوان بقایای تقطیر مخلوطی از ترکیبات شیمیایی متعدد و متنوع بیش از 10000 ترکیب هستند که تهیه فهرست جامعی برای آنها غیرممکن است.

در واقع، بسته به نفت خام منشأ و فرآیند ساخت مورد استفاده، می توان چندین نوع قیر با خواص مختلف به دست آورد.

همچنین می‌توان یک یا چند ماده افزودنی را در نسبت‌های اغلب کم به آنها اضافه کرد تا خواص خاصی به آنها بدهد. در این زمینه، نمی توان یک پروفیل ترکیب استاندارد برای قیر ایجاد کرد.

چه در زمینه ساخت و ساز و نگهداری راه ها، چه در عایق رطوبتی سقف ها و تراس ها، استفاده های مختلف از چسب های قیری می تواند باعث قرار گرفتن مستقیم کارگران در معرض قیرمی باشد.