زنی با لوله و اتصالات پلیکا داراکار وسایل دکوری درست می کند

لوله PEX که به عنوان پلی اتیلن متقاطع (یا آبی و قرمز) شناخته می شود، در صنعت لوله و اتصالات پلیکا داراکار جدید است. بسیار محبوب در بین DIYers و لوله کش های حرفه ای، انعطاف پذیر و آسان برای نصب هستند.

آنها را می توان در زیرزمین ها، دیوارها، سقف ها و فضاهای خزنده استفاده کرد. قابلیت تا شدن در 90 درجه، حتی می‌توانید آن‌ها را در گوشه‌ها و با زوایای قائم نصب کنید.

از طرفی می توانید به راحتی آنها را به لوله های مسی متصل کنید تا یک پسوند بدون درز ایجاد کنید. لوله های مسی انعطاف پذیر برای انتقال مقدار کمی آب به یخچال یا رادیاتور مناسب است.

به دلیل انعطاف پذیری، می توانند آب را به مناطق باریک و نامنظم برسانند. اگرچه انعطاف پذیر هستند، اما شکننده هستند و نمی توان از آنها در فضای باز استفاده کرد.

می توانید با توجه به ابعاد دلخواه و کاربری که می خواهید از آنها استفاده کنید، آنها را با اره برقی برش دهید. توجه داشته باشید که می توانید آنها را با استفاده از اتصالات لحیم کاری یا فشرده سازی وصل کنید.

بادوام تر از لوله های مسی انعطاف پذیر، لوله های مسی سفت و سخت قطر کمتری دارند. به دلیل ساخت و ماندگاری بیشتر برای خطوط آبرسانی و حتی بخار استفاده می شود.

مقاوم در برابر زنگ زدگی، آبی که حمل می کنند فاقد مواد شیمیایی است. که بار دیگر انگیزه استفاده از آنها برای لوله های آب آشامیدنی را ایجاد می کند.

از سه نوع لوله مسی صلب موجود، انواع L و K ضخیم‌تر هستند و برای کاربردهای بیرونی و زهکشی مناسب هستند. با این حال، استفاده از آنها دشوار است و برای برش آنها قطعا به لوله برش نیاز خواهید داشت.

آنها همچنین برای اتصال به جوش نیاز دارند، از این رو نیاز به یک متخصص حرفه ای است. ساخته شده از ورق فولادی ملایم و با انتهای رزوه ای، اغلب برای انتقال آب، گاز و سایر سیالات در داخل ساختمان ها استفاده می شود.

برای جلوگیری از تشکیل زنگ، این لوله ها را تراشیده و سپس در محلول های روی فرو می برند: این گالوانیزه است. مشابه لوله‌های PVC، وزن آن‌ها سبک‌تر است و استفاده از آن‌ها را راحت‌تر می‌کند.