زنی در گلدان پلاستیکی شیشه ای برای همسرش غذا پخت

تحقیقات در مورد گلدان پلاستیکی شیشه ای زیستی و رشد گیاهان محدود است، اما در سال 2015، یک شماره ویژه از مجله HortTechnology به ظروف جایگزین برای رشد گیاهان زینتی پرداخت.

دو مطالعه در ایالات متحده رشد گیاهان مختلف را در گلدان های پلاستیکی، پلاستیکی و زیستی – ساخته شده از گشنیز، کود، ذغال سنگ نارس، پوست برنج، کاه و خمیر چوب مقایسه کردند.

یکی متوجه شد که در گلخانه‌ها تفاوتی بین رشد گیاهان در گلدان‌های زیستی و پلاستیکی وجود ندارد و به این نتیجه رسید که گلدان‌های مبتنی بر زیست جایگزین مناسبی برای پلاستیک هستند.

دیگری در مقایسه با گیاهانی که در ظروف پلاستیکی شروع به کار کرده بودند، هیچ تأثیری بر استقرار یا رشد گیاه نداشتند.

یک بررسی تحقیقاتی همچنین نشان داد که اکثر آزمایش‌ها تفاوت کمی در رشد گیاه بین گلدان‌های پلاستیکی و زیستی مشاهده کرده‌اند، اما چند استثنا وجود دارد.

نویسندگان می نویسند: “در تحقیقات دیگر، گیاهان تولید شده در ظروف پلاستیکی معمولی رشد بیشتری دارند.” آنها پیشنهاد می کنند که این ناسازگاری ممکن است به دلیل افزایش از دست دادن آب از طریق دیواره های گلدان های زیستی باشد.

که می تواند بر رشد گیاه تأثیر بگذارد و چند آزمایش را برجسته می کنند که نشان داده است گیاهان در برخی از ظروف جایگزین به آب بیشتری نیاز دارند.

از آنجایی که من و شوهرم باغبان بهتر و مکررتری شده ایم، متوجه شدیم که چقدر زباله در یک باغ ایجاد می شود. پلاستیک همه جا هست! گیاهانی که می‌خریم برای محیط زیست و تنوع زیستی باغ ما بسیار مفید هستند.

اما گلدان‌های پلاستیکی (و سینی‌ها) مطمئناً اینطور نیستند! پس با این همه گلدان پلاستیکی مزاحم کوچک چه می توانید بکنید؟ سوال خوبی است، چند نکته وجود دارد که می توانید در مورد نحوه بازیافت گلدان های گیاهی به روش صحیح به خاطر داشته باشید!

خب، ساده است، گلدان‌های گیاهی اساساً یکی دیگر از پلاستیک‌های یکبار مصرف هستند که راه خود را به خانه‌های ما باز می‌کنند و به دلیل آنچه از آن ساخته شده‌اند، مستقیماً از حیاط خلوت ما به محل‌های دفن زباله می‌روند.

ساخته شده از سوخت های فسیلی مبتنی بر نفت (هیدروکربن) که با جوهر کربن رنگ می شوند (که آنها را سیاه می کند)، بازیافت آنها تقریبا غیرممکن است و اکثر شهرها آنها را نمی پذیرند.