عسل رس کرده موجب شادابی پوست می شود

مطالعات متعدد نشان داده اند که عسل رس کرده به عنوان یک پانسمان التیام دهنده زخم به خوبی عمل می کند. یک بررسی منبع معتبر تایید می کند که عسل به دلیل خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن در بهبود زخم مفید است.

برخی شواهد همچنین نشان می دهد که عسل دارای خواص ضد ویروسی و ضد قارچی است. همچنین، عسل اسیدی است که به آزاد شدن اکسیژن از زخم و بهبودی کمک می کند.

عسل خام را مستقیماً روی بریدگی ها و سوختگی های جزئی بمالید سپس گاز یا بانداژ را روی زخم قرار دهید. از طرف دیگر، مردم می‌توانند محصولات عسل مانوکا را برای مراقبت از زخم در برخی داروخانه‌ها خریداری کنند.

یا بین برندهای آنلاین یکی را انتخاب کنند. چندین مطالعه نشان داده‌اند که عسل ممکن است به همان اندازه یا موثرتر از برخی داروهای سرفه بدون نسخه (OTC) باشد.

مصرف بسیاری از داروهای سرفه برای کودکان کوچکتر بی خطر نیست، بنابراین عسل ممکن است جایگزین خوبی برای کودکان بالای یک سال باشد.

یک متاآنالیز نشان می دهد که عسل ممکن است راهی موثر برای کاهش شدت و دفعات سرفه شبانه کودک باشد. یک مطالعه در مقیاس کوچک نشان داد که مخلوط شیر و یک نوع عسل سرفه‌های کودکان را به اندازه یک داروی OTC تسکین می‌دهد.

برای تسکین سرفه، یک قاشق چایخوری عسل خام بخورید و بعد از آن از مصرف مایعات یا مواد غذایی دیگر خودداری کنید تا عسل گلو را بپوشاند.

عسل خام نسبت به عسل معمولی از نظر رنگ و بافت تنوع بیشتری دارد. رنگ عسل خام ممکن است بسته به گلهایی که زنبورها گرده افشانی کرده اند تغییر کند.

در حالی که هیچ مطالعه بزرگی تایید نکرده است که عسل خام مغذی تر از عسل معمولی است، برخی از مطالعات کوچک نشان می دهد که عسل خام ممکن است فواید سلامتی بیشتری داشته باشد.