در مورد سیستم لنت ترمز هیوندا ورنا هنگام اعمال ترمز، گرمای اصطکاکی در روتور ترمز ایجاد می شود که به دلیل دماهای بالا مواجه می شود.
این گرمای اصطکاکی در اثر دمای بالا باعث توزیع فضایی غیریکنواختی می شود که به آن نقطه داغ می گویند که به خستگی و سایش و در نتیجه ترک می خورد.
این گرما باید در سراسر روتور ترمز پخش شود تا در شرایط ترمز مکرر مقاومت کند. بنابراین، در تجزیه و تحلیل حرارتی حالت پایدار [30]، توزیع دمای کلی و شار حرارتی کل محاسبه میشود.
شرایط مرزی برای تجزیه و تحلیل حرارتی حالت پایدار همانطور که در شکل 8 نشان داده شده است. پس از اعمال شرایط مرزی، آنالیز دما و شار حرارتی کل انجام شد.
شکل 9 مقایسه توزیع دما برای فولاد ضد زنگ و چدن خاکستری را نشان می دهد. از این شکل مشاهده می شود.
که حداکثر دما در هر دو مورد فولاد ضد زنگ و چدن خاکستری 300 درجه سانتیگراد و حداقل دما در مورد فولاد ضد زنگ و چدن خاکستری به ترتیب 244.25 درجه سانتیگراد و 270.95 درجه سانتیگراد است.
مقایسه کل شار حرارتی فولاد ضد زنگ و چدن خاکستری را نشان می دهد. از این شکل مشاهده می شود که مقدار کل شار حرارتی 0.4629 W/mm2 و 0.50468 W/mm2 برای فولاد ضد زنگ و چدن خاکستری است.
از این شکل می توان نتیجه گرفت که انتقال حرارت در چدن خاکستری نسبت به فولاد ضد زنگ بیشتر است. به طور مشابه، حداقل شار حرارتی کل برای فولاد ضد زنگ و چدن خاکستری به ترتیب 0.0008081 W/mm2 و 0.00102 W/mm2 است.
مقایسه دما و شار حرارتی کل فولاد ضد زنگ و چدن خاکستری را نشان می دهد. از این رقم مشاهده می شود که حداقل دما در مورد چدن خاکستری 10.9 درصد بیشتر از فولاد ضد زنگ است.