مارچوبه در تهران را می توان برای درست کردن ژله استفاده کرد

برای حفظ آنتی اکسیدان ها، مارچوبه در تهران خود را برشته، کبابی یا تفت دهید. این روش‌های سریع‌پز و بدون آب، محتوای غذایی شگفت‌انگیز و قدرت آنتی‌اکسیدانی مارچوبه را حفظ می‌کند.

مارچوبه یک سبزی بسیار مغذی با فواید سلامتی متعدد است. چه عاشق خوردن نیزه های سبز معمولی یا مارچوبه های بنفش یا سفید پر جنب و جوش باشید، آنها طعم، بافت و رنگ را به وعده های غذایی شما می بخشند. همین امروز از دستور العمل های مارچوبه سالم و مخلفات ساده مارچوبه ما الهام بگیرید!
مارچوبه سرشار از فولات است که به عنوان ویتامین B-9 نیز شناخته می شود. این ماده مغذی نقش اساسی در رشد سلولی دارد.

فولات یک ماده مغذی ضروری است و به ویژه در زمان‌های رشد سریع مانند دوران بارداری، نوزادی و نوجوانی اهمیت زیادی دارد.

به نظر می رسد مصرف مکمل های اسید فولیک در دوران بارداری به جلوگیری از سقط جنین منبع مطمئن کمک می کند و از جنین در حال رشد در برابر ناهنجاری های لوله عصبی محافظت می کند.

همچنین افرادی که فولات کافی از رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند ممکن است به دلیل کم خونی ناشی از کمبود فولات دچار ضعف و خستگی شوند.

یک فنجان منبع مطمئن مارچوبه با وزن 134 گرم (گرم) می تواند حدود 17 درصد از نیاز روزانه یک بزرگسال را به فولات تامین کند.

در دوران بارداری چه غذاهایی را باید بخورید یا از آنها اجتناب کنید؟ بر اساس یک مقاله علمی معتبر منتشر شده در سال 2008، فولات ممکن است خطر افسردگی را نیز کاهش دهد.

ممکن است این کار را با جلوگیری از تشکیل بیش از حد هموسیستئین در بدن انجام دهد. هموسیستئین یک آمینو اسید است که می تواند مانع از رسیدن خون و مواد مغذی منبع مطمئن به مغز شود.

اگر هموسیستئین بیش از حد وجود داشته باشد، ممکن است با تولید هورمون های احساس خوب سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین نیز تداخل داشته باشد. این هورمون ها خلق و خو، خواب و اشتها را تنظیم می کنند.