در گذشته از تخمه کدو مرمری برای درمان سرماخوردگی استفاده می کردند

دانه کدو تنبل یا تخمه کدو مرمری سرشار از آنتی اکسیدان های زیادی است که از سلول های ما در برابر آسیب های ناشی از بیماری محافظت می کند و التهاب را در بدن ما کاهش می دهد.

آنها همچنین منبع خوبی از فیبر رژیمی هستند که می تواند این اثر را افزایش دهد. مطالعات نشان می دهد که توانایی های ضد التهابی دانه کدو تنبل می تواند به حفظ عملکرد خوب در کبد، مثانه، روده و مفاصل کمک کند.

تخمه کدو تنبل سرشار از منیزیم است که بیشتر افراد در رژیم غذایی خود به اندازه کافی آن را دریافت نمی کنند. محتوای منیزیم به تنظیم سطح قند خون کمک می کند و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

مطالعات نشان می دهد که دانه کدو تنبل به افراد مبتلا به دیابت کمک می کند تا قند خون را کنترل کنند تا این بیماری را مدیریت کنند.
مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که تخم کدو می تواند رشد سلول های سرطان سینه و پروستات را متوقف کند.

آنها همچنین باعث آپوپتوز یا مرگ سلول های سرطانی می شوند. این اثرات تا حد زیادی به فعالیت آنتی اکسیدانی بالای دانه کدو تنبل نسبت داده می شود، اما تحقیقات بیشتری برای مطالعه طیف وسیع تری از سرطان ها مورد نیاز است.

محتوای بالای منیزیم موجود در دانه کدو تنبل به کاهش و تنظیم فشار خون کمک می کند. به لطف این اثر، رژیم های غذایی سرشار از منیزیم با کاهش خطر سکته مغزی و مرگ ناشی از بیماری قلبی مرتبط است.

مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در دانه کدو تنبل باعث افزایش سطح اکسید نیتریک در بدن شما می شود.

این مولکول رگ های خونی شما را صاف، انعطاف پذیر و سالم نگه می دارد و جریان خون را بهبود می بخشد و خطر مشکلات قلبی و گردش خون را کاهش می دهد.